Jag är jag

Jag kanske inte är den du vill att jag ska vara, men jag är mig själv.
Du går efter hur ANDRA vill att du ska vara, det är fel.
Du klarar inte av att se mig växa som person, att se vem jag verkligen är.
I dina ögon är jag den som säger JA till allting, den som går med på allt och är tyst i mitt hörn.
Men jag är inte den tjejen.
Skulle jag vara hon så skulle jag inte nå upp till dom kriterier jag nått idag.
Jag har känslor även om du inte tror det, jag kan må skitdåligt även om du tror att jag aldrig kan va sjuk.
Jag ger mig inte efter lite huvudvärk, kanske gjorde det förut men nej, det är inte jag.

Jag är personen med åsikter och måste få ut vad jag tycker.
Du kan ogilla mig hur mycket du vill, men vet du vad? Jag skiter i det.
Accepterar du mig inte som jag är så är du ingen bra vän för mig.

Jag vill bara säga att.
Jag är trött på att allt ska vara mitt ansvar, att alla ska ta mig för givet.
Är trött på att få skit för sådant som andra inte kan få gjort.
Säger jag att jag inte har tid med någonting är det inte för att vara elak, utan för att jag gärna vill klara upp mitt med.

/A.Johansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0