11 April 2010

Vaknade i morse med solen skinandes genom fönstret.
Värmen gassade mig i ansiktet och jag vaknade med ett leende på läpparna.
Tittade ut genom mitt fönster, ingen mer snö.
Tog en frukost som bestod av lite gröt och en mjuk fullkornsmacka.
Hur underbar är inte våren?
Fåglarna som kvittrar på balkongen, solen som lyser så högt på himlen, tunna skor och inga direkta tjocka kläder.
Jag tog en promenad med min mamma, mötte upp mormor och satte oss i solen mot husväggen längst med lägenheterna. varmare har det inte varit.
Satt där i min gula t-shirt och svarta jeans med mina vita FredPerry skor.
Underbart!

Jag återhämtar mig sakta men säker och i morgon inleds fotbollsprämiären för SuperEttan.
Ska gå med Anton, Linus, Sara och hennes kompis till Cuebar och träffa alla IFK:are innan matchen.
Blir en march upp till parken tillsammans med sång, ramsor och bengaliska eldar.
Vad vore livet utan fotboll?

Håller tummarna för att få bli ännu lyckligare och få min operationstid :)
Fett nervös och egentligen skulle jag inte vilja ha någon tid allas, men någon ordning måste det bli.
Någon som varit med om en operation tidigare som kan följa med som moraliskt stöd och spela kort med mig när jag vaknat? :)
Snygg jag kommer vara.
Osminkad med risigt hår, stinka äcklig tvål sprit och ha snygga kläder.
UNDERBART!

Aja, ni som läser detta.

Blicka framåt, inte bakåt.
Tänk på det som är, stöter ni på problem så lös en sak i taget.
Ni är älskade, inte bortglömda, inte hatade.
Vissa dagar kan kännas som skit, men den dagen solen lyser på er så har ni snart glömt allt.
Ni kan inte lösa allt på en gång, ta dom små problemen först och lös sedan dom stora.
Annars kommer dom små ha blivit stora och då är det fler stora problem som blir tyngre och svårare att lösa.
Men! ingenting är omöjligt.
Ni är starka personer även om ni inte tror det.
Kämpa, visa vem du är.
Ni är älskade.

Till dom jag känner:
Ni är älskade, speciellt av mig även ni som var tvungna att ta vissa beslut och gå ifrån.
Ni är speciella och jag älskar er.
<3

/A.Johansson


Kommentarer
Postat av: Mathias

Jag spelar gärna kort med dig, men det är lite för långt :(

2010-04-11 @ 22:56:51
Postat av: Alex

Mathias - Jaa. :(

2010-04-11 @ 22:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0